Elements of Health · Television

3,440 people have taken on rules to modify this element of their health.

Questions and tips about this rule…

These questions and tips are made from the Game Wall.

:)

Derek Thornton has a tip for the Limit television rule.

Heart.half.16 6 · 3,561 pts

Holy crap, it’s the last week of August already. Where is 2012 going? At any rate, if you haven’t already, now is the perfect time to get your September rules setup so you can hit the ground running.

For those of us with TV rules, remember, your regular programming will most likely be returning this month, so to avoid disappointing life point deductions, you may want to factor this in as well (I certainly will be).

:) Bridget
about 6 years ago

good tip!

about 6 years ago

:)

meowitsmaddie has a question about the Limit television rule.

Heart.full.16 10 · 0 pts

How long should you watch television for each day?

:) Inviz
over 6 years ago

doctors say 3

over 6 years ago

:)

meowitsmaddie has a question about the Limit television rule.

Heart.full.16 10 · 0 pts

How long should you watch television for each day?

over 6 years ago

:)

jenjen12 has a question about the Limit television rule.

Heart.empty.16 -10 · 1,148 pts

How’s everyone managing to kick their tv watching habits? I’m trying to cut back on hours watched in the evenings, but need to find another way to relax and unwind at home. It is too dark and cold to go for a walk instead here.

over 6 years ago

:)

carnivalous has a tip for the Limit television rule.

Heart.half.16 3 · 1,096 pts

A dose of your favorite show can perk up your day, if you’re having the blues.

over 6 years ago

:)

SarahM has a question about the Limit television rule.

Heart.full.16 12 · 1,379 pts

Hi there,

I would like to reduce the time I spent on watching television. From what I learnt from Leo I first analysed the need TV watching serves: relaxation and switching off. I have thought of other things I could do instead but I am a very visual person so totally denying myself moving image will not work.

So I am now looking for ideas for more uplifting and motivating things to watch.

My ideas so far:
- Peter Walsh’s Extreme Clutter TV show
- TED Talks
- Relaxation videos such as http://www.youtube.com/profile?src_vid=ve978ZLf5PM&annotation_id=annotation_103901&user=johnnielawson&feature=iv
- Habit course videos
- films like this here: http://www.eatthatfrogmovie.com/

I would like to create a list that I consult first when I have the urge to watch sth. So do you have any ideas? I would really appreciate your input.

Thank you!
Sarah

:) Sarah
almost 7 years ago

I have lived TV free for about a decade. I do watch things, but the are always deliberately chosen, not the passive constant tram coming from a TV. We watch a lot of movies, especially foreign and older movies, and sometimes slowly work our way through a TV series (we buy the DVD). We loved Rome, for example.

On the web front, PBS has some good content, a number of Frontline episodes can be watched. You mentioned TED, but there is also RSA that has interesting talks. I don’t end up watching either very often, but both offer many perspectives and expand the mind. I end up listening to podcasts muchmore than I sit and watch videos, so most of my watching is with my husband, and films are most of what we watch (about 3x a week). We might watch two tv episodes in a week if he’s not traveling much and we have something we particularly
Ike. The only time we watched considerably more was when we watched the first season of 24. That was crazy time – we would watch two or three episodes a night, almost every night until it ended. Luckily we never got hooked on season 2!

:) Allerleirauh
almost 7 years ago

I went without TV since X-Files ended till recently. Television has gotten better since the ‘90s, that’s for sure! I find that I just don’t have the time/patience for full length movies — usually I’m just looking for something to help me get through some laundry or grading, or to help me get to bed on time.

The only thing I’ve ever watched on tv is drama, so that’s all I can comment on.

I’ve found that the show White Collar is a good part of my week: smart, decent, mature adult people who work hard and are good at what they do, making either good or sympathetic decisions… for me that makes it uplifting and motivating. Though you may find it frustrating if you know anything about law or how white collar crime is typically investigated!

As far as “foreign film” television, I’ve found that Korean shows are often uplifting and positive.

For sheer gorgeousness, blockbuster Chinese martial arts films are my favorite (e.g., House of Flying Daggers).

If you’re really visual you may find a lot of TED talks much too oral/aural to fill this space for you (=my experience). RSA Animate’s white board lectures may be better (though they’re not really relaxing!).

:) Cat
almost 7 years ago

Hi Sarah,

I am like Sarah-in-Paris: I live with a TV not connected. I watch DVDs from time to time (usually on week ends). It does mean that I buy DVDS and I now have too many :-(

This works well for me as it gives me more incentives to read and do other things – such as surf on HealthMonth! When our TV was connected to the antenna a few years ago, it was too tempting for us to crash in front of it after a long day at work. I was not strong enough to be picky in what I watched – neither were my daughter and hubby.

Your approach is smart and I admire it!

Thank you all for the recommendations, I’ll see if I can watch some of it online.

Cheers,
Cat

:) SarahM
almost 7 years ago

Hehe, so many Sarah’s here ;-)

Just to clarify – I do not own a TV since 15years. But watching stuff online is still an issue. Even if it is things like White Collar (Which I really like) or West Wing, …

I would like to watch sth where I am inspired afterwards and ready to takle some household chores, work, projects, …

So maybe the route of audiobooks and podcasts is more promissing as it lets one be more active. Hmm, will think more about it.

Anyway,thanks a lot for the suggestion!

Cheers,
Sarah

almost 7 years ago

:)

corazon has a tip for the Limit television rule.

Heart.full.16 11 · 3,100 pts

watch television evaryday and great movie will enjoyed your eyes

over 7 years ago

:)

hannahlf has a question about the Limit television rule.

Heart.full.16 11 · 3,917 pts

Is doing a work out “video” (netflix) count against limiting hours of TV?

:) Shame00
over 7 years ago

Personally, I don’t think so. It’s exercise, not entertainment :p

:) 00queue
over 7 years ago

I would think that the point of limiting one’s TV hours was more about getting up and doing something else than anything else. A workout video is getting up and doing something, so it shouldn’t count against you at all.

:) beckasa
over 7 years ago

Yeah, I agree with the other folks. Doesn’t count as TV time.

:) funderbug
over 7 years ago

nope, not tv time!

:) Becky Kristensen
over 7 years ago

me3

over 7 years ago

:)

corazon has a tip for the Limit television rule.

Heart.full.16 11 · 3,100 pts

you must watch selected television program . who better for you and for your child .

over 7 years ago

:)

corazon has a tip for the Limit television rule.

Heart.full.16 11 · 3,100 pts

you must watch selected television program . who better for you and for your child .

:) bagoespriandy
over 7 years ago

I agree. Too much violation and bad education on television program

:) corazon
over 7 years ago

yeah agree !

:) corazon
over 7 years ago

yeah agree !

over 7 years ago

:)

henryakuza has a tip for the Limit television rule.

Heart.full.16 12 · 8,957 pts

you should watch tv now b’coz there is football match Indonesia Vs. Thailand.. heheheh.. :D

:) ynotsaja
almost 8 years ago

only for 1 and half hour

almost 8 years ago

:)

eienspeed has a tip for the Limit television rule.

Heart.full.16 11 · 2,870 pts

batasi tv

:) aryafatah
almost 8 years ago

like this..

almost 8 years ago

:)

Nino has a question about the Limit television rule.

Heart.full.16 11 · 2,301 pts

TV TV TV TV TV

:) anggijumper
almost 8 years ago

zzzzzzzzzzz

:) adeku
almost 8 years ago

artikel yg fantastis,dramatis,eksotis,dinamis sangat luar bisa sekali,…keep posting :)

:) dolyiqbal
almost 8 years ago

sip

:) t7andra
almost 8 years ago

Maaf aku terpaksa begini ….

:) dolyiqbal
almost 8 years ago

harus begini jadinya

almost 8 years ago

:)

dolyiqbal has a tip for the Limit television rule.

Heart.full.16 11 · 3,319 pts

Nonton spongebob sambil sarapan

:) anggijumper
almost 8 years ago

kebiasaan kita sama om

:) dolyiqbal
almost 8 years ago

hihihihi

:) ferico666
almost 8 years ago

wah diatas saya, ada patrick sama spongebob lagi berwacana… :ngacir:

:) adeku
almost 8 years ago

artikel yg cemerlang dan memukau,…terima kasih atas pencerahannya :)

:) niatjandra
almost 8 years ago

Ambarawa

:) ferico666
almost 8 years ago

Sejumlah air diuapkan di dalam panci sampai pada keadaan yang tepat untuk tumbuhnya kristal gula. Sejumlah bubuk air diuapkan di dalam panci sampai pada keadaan yang tepat untuk tumbuhnya kristal gula. Sejumlah air diuapkan di dalam panci sampai pada keadaan yang tepat untuk tumbuhnya kristal gula. Sejumlah bubuk air diuapkan di dalam panci sampai pada keadaan yang tepat untuk tumbuhnya kristal gula. Sejumlah air diuapkan di dalam panci sampai pada keadaan yang tepat untuk tumbuhnya kristal gula. Sejumlah bubuk air diuapkan di dalam panci sampai pada keadaan yang tepat untuk tumbuhnya kristal gula. Sejumlah air diuapkan di dalam panci sampai pada keadaan yang tepat untuk tumbuhnya kristal gula. Sejumlah bubuk air diuapkan di dalam panci sampai pada keadaan yang tepat untuk tumbuhnya kristal gula.

:) dvd
almost 8 years ago

aku suka banget Played the “Fruit!” Wild Card

  • You reap 5 extra pieces of fruit from a bountiful harvest.
:) adeku
almost 8 years ago

benarkah itu,…???
owwww sungguh mengerikan …sekali…

:) t7andra
almost 8 years ago

Maaf aku terpaksa begini ….

almost 8 years ago

:)

adeku has a tip for the Limit television rule.

Heart.full.16 101 · 9,442 pts

ciri-ciri fisik wanita dan gairah sex-nya

Bunga Restu
Ia termasuk wanita pendiam, demikian juga di tempat tidur. Ia pasif, tak peduli pada pasangannya. Pria pasangannya perlu kesabaran dan memanasinya, karena pada dasarnya ia bisa menjadi pasangan yang menyenangkan. Apalagi, menurut orang Jawa, tipe wanita ini mendatangkan rejeki.
Ciri fisik :Tubuh besar, kukuh dan cenderung pendek. Muka dan dahinya kecil, mulutnya agak tebal, rambutnya tebal.

:) anggijumper
almost 8 years ago

perlu dicari yang kayak gini

:) dolyiqbal
almost 8 years ago

WANTED

:) niatjandra
almost 8 years ago

Tuban

:) ferico666
almost 8 years ago

aoaoaoaoaoaoaoa crecettt!

:) ferico666
almost 8 years ago

aoaoaoaoaoaoaoa crecettt!

:) ferico666
almost 8 years ago

aoaoaoaoaoaoaoa crecettt!

:) adeku
almost 8 years ago

sangat dilematis sekali tentang problematika ini

:) t7andra
almost 8 years ago

Maaf aku terpaksa begini ….

almost 8 years ago

:)

benolagarensex has a question about the Limit television rule.

Heart.full.16 12 · 5,226 pts

hmm apakah televisi bisa membuat perut gendut menjadi langsing? haha

:) dolyiqbal
almost 8 years ago

kalo sambil ngemil kue tart :)

:) benolagarensex
almost 8 years ago

tahu isi better :p

:) anggijumper
almost 8 years ago

nonton tv juga berbahaya bagi kesehatan, kalo nontonnya di tengah jalan tol

:) benolagarensex
almost 8 years ago

anggi lucu kwkwwkw

:) anggijumper
almost 8 years ago

*cubit ah

:) adeku
almost 8 years ago

iya ya,..kok bisa gitu?

:) nilwan
almost 8 years ago

jangan makan tivi, tapi makan buah, lebih sehat

:) adeku
almost 8 years ago

Ciri-ciri Wanita Ber-LIBIDO Tinggi
Ciri-ciri Wanita Ber-LIBIDO Tinggi. Biasanya cewek yang ber-tipikal seperti ini cenderung menutupi tapi bukan berarti dia itu wanita yang pendiam, ibarat air sungai yang tenang di permukaannya namun sesungguhnya sangat mematikan atau sangat ganas bila didalamnya…

Ciri cirinya adalah :

1. Memiliki bulu halus di tangannya
2. Memiliki kulit putih bersih dan terawat
3. Memiliki Bulu halus juga yang terdapat di pinggir bibirnya ( kumis tipis )
4. Memiliki anak rambut yang menjalar tipis di lehernya
5. Bentuk punggungnya konon seperti agak membungkuk ( bongkok udang )
6. Memiliki semok ( bongkahan pantat ) yang tidak begitu montok, bisa juga di katakan tipis deh
7. Memiliki Buah Dada yang membuat para laki laki tak berkedip bila menatap ke arahnya
8. Biasanya wanita yang ber-tipikal seperti ini senang memiliki rambut panjang 1/4 punggungnya
9. Namun wanita seperti ini akan selalu meminta bila kita sudah mengetahui kunci yang membuka libidonya keluar
10. Memiliki perwatakan setia dengan pasangan nya…BIASANYA.
batam11 is offline Report Post Reply With Quote

:) niatjandra
almost 8 years ago

More than a woman

:) adeku
almost 8 years ago

0
Cara Membuat Alkohol Dari Gula Pasir Biasa

:) t7andra
almost 8 years ago

Maaf aku terpaksa begini ….

almost 8 years ago

:)

adeku has a tip for the Limit television rule.

Heart.full.16 101 · 9,442 pts

Kabar gembira bagi kaum perempuan, Departemen Kehutanan mengakui senyawa kimia tak-sol dari tanaman taxus di wilayah Taman Nasional Kerinci Seblat (TNKS) mampu membunuh virus penyebar kanker di dalam tubuh manusia, seperti kanker payudara dan rahim."Khasiat taxus di Kerinci Seblat tidak ada duanya di dunia.

Ini hasil penelitian lintas disiplin ilmu yang dimotori Badan Penelitian dan Pengembangan Departemen Kehutanan," ujar Masyhud, Kepala Pusat Informasi Kehutanan Departemen Kehutanan, kepada SH, beberapa waktu lalu

:) anggijumper
almost 8 years ago

sup sup sup

:) WidyLiandy
almost 8 years ago

Dul.. Dul…

:) t7andra
almost 8 years ago

Gundul gundul pacul cul ….

:) dolyiqbal
almost 8 years ago

like this

:) niatjandra
almost 8 years ago

Gembelengan ….
Nyunggi nyunggi wakul kul ….

:) anggijumper
almost 8 years ago

wakul ngglimpang segone dadi sak ratan

:) adeku
almost 8 years ago
Adam adam babuh lawan Ingkang ngagelaraken cahya nur cahya Dangiang wayang wayanganipun Perlambang alam sadaya Semar sana ya danar guling Basa sem pangangen-angen Mareng ngemaraken Dzat Kang Maha Tunggal Wayang agung wineja wayang tunggal Wayang tunggal
:) niatjandra
almost 8 years ago

bu yao young wo de ai lai shang hai wo

:) t7andra
almost 8 years ago

Maaf aku terpaksa begini ….

almost 8 years ago

:)

adeku has a tip for the Limit television rule.

Heart.full.16 101 · 9,442 pts

Induksi Fokus Nafas
“Duduk dengan tenang, rasakan udara di sekeliling Anda… menyelimuti Anda dari ujung kepala hingga ujung kaki… bagaimana Anda sangat bergantung padanya setiap hari… setiap saat… karena Anda selalu bernafas… untuk dapat hidup dan mengisi paru-paru Anda… karena bila tidak terisi, seluruh tubuh Anda berada dalam bahaya… hanya jika Anda menarik nafas, dan mengisi penuh seluruh paru-paru Anda… tubuh Anda bisa merasa tenang, rileks, karena udara itu membuat Anda aman, nyaman… seperti sekarang, yang berangsur-angsur tenang… tarik nafas dalam-dalam, dan keluarkan dengan sangat lembut.
Rasakan kesegaran itu masuk, rasakan kesegaran itu mengalir di seluruh tubuh… rasakan rasa penat yang berhambur keluar seiring karbondioksida dihembuskan dari tubuh Anda… semakin Anda menarik oksigen, semakin segar dan rileks, lemas dan damai… karena tubuh Anda benar-benar aman… bisa beristirahat dengan tenang… justru ketika Anda menutup mata sebentar lagi… Anda bisa membayangkan udara segar itu berputar-putar di seluruh tubuh… memberikan energi pada jaringan otot dan sendi Anda… sehingga bisa menutup mata… dan tenggelam dalam perasaan dan sensasi yang menyenangkan ini… “

:) t7andra
almost 8 years ago

Dari tadi kok induksi nafas meyuyu cih

:) adeku
almost 8 years ago

Set a regular bedtime. Go to bed at the same time every night. Choose a time when you normally feel tired, so that you don’t toss and turn.

almost 8 years ago

:)

adeku has a tip for the Limit television rule.

Heart.full.16 101 · 9,442 pts

Ultimatum 10 November 1945

Setelah terbunuhnya Brigadir Jenderal Mallaby, penggantinya, Mayor Jenderal Robert Mansergh mengeluarkan ultimatum yang menyebutkan bahwa semua pimpinan dan orang Indonesia yang bersenjata harus melapor dan meletakkan senjatanya di tempat yang ditentukan dan menyerahkan diri dengan mengangkat tangan di atas. Batas ultimatum adalah jam 6.00 pagi tanggal 10 November 1945.

Ultimatum tersebut kemudian dianggap sebagai penghinaan bagi para pejuang dan rakyat yang telah membentuk banyak badan-badan perjuangan / milisi. Ultimatum tersebut ditolak oleh pihak Indonesia dengan alasan bahwa Republik Indonesia waktu itu sudah berdiri, dan Tentara Keamanan Rakyat (TKR) juga telah dibentuk sebagai pasukan negara. Selain itu, banyak organisasi perjuangan bersenjata yang telah dibentuk masyarakat, termasuk di kalangan pemuda, mahasiswa dan pelajar yang menentang masuknya kembali pemerintahan Belanda yang memboncengi kehadiran tentara Inggris di Indonesia.

:) WidyLiandy
almost 8 years ago

Merdekaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!

:) adeku
almost 8 years ago

Pemeran utama wanita terbaik

  • Tuti Indra Malaon – Ibunda
    o Marissa Haque – Matahari-Matahari
    o Zoraya Perucha – Pondok Cinta
    o Lidya Kandou – Kejarlah Daku Kau Kutangkap
    o Christine Hakim – Bila Saatnya Tiba
    o Meriam Bellina – Kulihat Cinta di Matanya
:) t7andra
almost 8 years ago

Merdeka !

:) adeku
almost 8 years ago

Ini sebenarnya makin sehat apa makin ngaco sich???

almost 8 years ago

:)

kakak has a tip for the Limit television rule.

Heart.full.16 10 · 2,661 pts

Namun demikian, saat itu Garut juga menjadi tempat munculnya gerakan kebangsaan yang dipelopori oleh para nasionalis. Banyak tokoh pergerakan, baik lokal maupun nasional, yang menjadikan Garut sebagai basis perjuangannya. Terutama tokoh-tokoh dari kalangan Sarekat Islam (SI) yang kemudian berubah namanya menjadi PSII (Pasrtai Sarikat Islam Indonesia). Di antara tokoh-tokoh PSII yang dlikenal saat itu adalah Kyai Harmaen, K.H. Jusuf Tauzirie, Karto Suwiryo, K.H. Mustafa Kamil, Haji Hasan (Hasan Arif), Arudji Kartawinata dan Anwar Musad¬dad. Bahkan di Garut sempat terbit Surat kabar mingguan Balatantara Islam (1924-1925) yang dike-Iola clan diterbit-kan oleh Sarekat Islam cabang Garut. Sampai menjelang kemerdekaan Indonesia, tokoh¬tokoh tersebut terus memper¬juangkan hak-hak bangsa Indonesia agar menjadi bangsa yang ter¬bebas dari belenggu penjajahan.

:) ferico666
almost 8 years ago

penuh perjuangan banget sih!

:) t7andra
almost 8 years ago

Kagum deh

:) adeku
almost 8 years ago

wah canggih ya

almost 8 years ago

:)

adeku has a tip for the Limit television rule.

Heart.full.16 101 · 9,442 pts

I don’t give my weight. I weigh a hundred and plenty.

:) t7andra
almost 8 years ago

Wow I hear you My Man

almost 8 years ago

:)

baiueo has a tip for the Limit television rule.

Heart.full.16 12 · 5,853 pts

Tivi apa yang bisa berenang?

:) adeku
almost 8 years ago

Tivikir-vikir sih ikan

:) Nino
almost 8 years ago

Tivikir vikir sih ikan

:) ayah
almost 8 years ago

ih ih ih… kalian kompak deh

:) Nino
almost 8 years ago

@DvD: ayo kita flip flop…kamu flip aku flop…yaaa

mulai 1.2..3…

:) Nino
almost 8 years ago

FLOP

:) ayah
almost 8 years ago

yang menang balad aku *alah

:) adeku
almost 8 years ago

kita kan satu team yg solid,..cyiiiin…:p

:) Nino
almost 8 years ago

TOSS cyinnnnn hyukkkk

almost 8 years ago

:)

adeku has a tip for the Limit television rule.

Heart.full.16 101 · 9,442 pts

limit use

:) godjesrahadi
almost 8 years ago

can u explain?

:) bunda
almost 8 years ago

mantap gan,….:beer:
saya sangat menyukai permainan ini,..
sangata mendidik dan memiliki visi-misi yg bagus

almost 8 years ago

:)

bunda has a question about the Limit television rule.

Heart.full.16 13 · 2,495 pts

acara apa skg?

:) adeku
almost 8 years ago

sinetron apa skg?

:) godjesrahadi
almost 8 years ago

lets do it :)

almost 8 years ago