Elements of Health · Bright Vegetables

3,858 people have taken on rules to modify this element of their health.

Questions and tips about this rule…

These questions and tips are made from the Game Wall.

:)

JanadB has a question about the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 10 · 0 pts

What are bright vegetables?

:) 3-aussies
about 6 years ago

Sweet peppers, tomatoes, beets, Swiss chard, corn, celery, lettuces, radishes…

:) 3-aussies
about 6 years ago

Sweet peppers, tomatoes, beets, Swiss chard, corn, celery, lettuces, radishes…

over 6 years ago

:)

gowithGrace has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 14 · 3,308 pts

Here you go Nicolette and anyone else interested in a delicious
Beet, Barley, and Arugula Salad

1# Beets (cook and chop0
1 cup (more or less) cooked Barley

Dressing:
1/4 cup Balsamic Vinegar
2Tbl Olive Oil
2 teaspoons Fennel (toasted and roughly chopped or crushed
1/2 teaspoon Sea Salt

Whisk together the dressing ingredients. Toss the dressing with the Barley then Beets.

This mixture can then be placed on top of a big bowl of Arugula (or mixed baby greens) and topped with toasted Walnuts or Pecans and Feta or Goat cheese.

You may also gently toss all of the above ingredients together, serve, and enjoy!

:) Paula Gregovich
over 6 years ago

Yum!!!

:) Becky Kristensen
over 6 years ago

sounds great! I have some beets from my CSA and will try this!!

:) 3-aussies
about 6 years ago

Adding some feta would taste great with this

:) 3-aussies
about 6 years ago

Adding some feta would taste great with this

over 6 years ago

:)

mplagemann has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 14 · 1,297 pts

Acid/alkaline balance is totally working for me. I think about what I’m putting in my body,and it’s about balance, not totally cutting things out of my diet.

over 6 years ago

:)

Peera Wisitprecharwut has a question about the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 12 · 572 pts

Are you go to vegetarian?

almost 7 years ago

:)

Uncopyrighted has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.half.16 3 · 8,502 pts

Food coloring can brighten many vegetables… especially potatoes! Even many restaurants and delis use red food coloring on tomatoes and green food coloring on leafy vegetables. You can add food coloring to your own vegetables to add some much needed color to your diet!

:) Uncopyrighted
about 7 years ago

Many years ago I saw some Heintz Green Ketchup. Do they still make that stuff? Green vegetables are an important addition to any diet.

about 7 years ago

:)

Lauraglu has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.half.16 9 · 3,722 pts

Here’s the basic recipe we used for veggie pizzas: http://www.kalynskitchen.com/2010/08/recipe-for-grilled-zucchini-pizza.html

We used eggplants & zucchini as the bases, then had sausage, pepperoni, prosciutto, mozzerella & 3 cheese blend, broccoli, peppers, onions and spinach. (There was 4 of us) Fun to make – each was just a few bites!

Could be easily made vegetarian too.

over 7 years ago

:)

LibraryMama has a question about the Eat bright vegetables rule.

Heart.half.16 9 · 1,832 pts

Do tomatoes and avocado count as vegetables or fruit? I know that technically they are fruit, but it’s hard not to think of them as veggie.

:) threlkelded
over 7 years ago

I always think of them as veggies. I can imagine them on a salad, and to me, that’s veggies. I can’t imagine eating them all alone and all at once, and to me that’s fruit.

:) LibraryMama
over 7 years ago

Thanks!

over 7 years ago

:)

jhiggins23 has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 10 · 10,537 pts

If you live near a fresh and easy. They just put out these steamers which makes making dinner easier but also helps you get your vegetables in. Right now I am having a little bit of a love affair with Squash.

almost 8 years ago

:)

AndrzejKM has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.half.16 7 · 1,939 pts

Annie and I have had an absolute step change in our eating of vegetables. 2 key behaviors behind this are that we buy vegetables separately from our regular shop at a green grocer both so our boys help choose and we know exactly what fresh stuff we have and have essentially replaced “starches” on our dinner plates with steamed and stir fried vegetables. Dash of kosher sea salt, pepper, and quick sprinkle of olive oil and its heaven. Lower wastage…higher vegetables…lower white starches. AWESOME.

:) anniem
almost 8 years ago

and it looks pretty on a plate;-)

:) babcia53
almost 8 years ago

I love you!!!!!

almost 8 years ago

:)

weddingdayk has a question about the Eat bright vegetables rule.

Heart.half.16 8 · 1,720 pts

What’s your favorite yummy recipe involving bright veggies?

almost 8 years ago

:)

ardiansamen has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 10 · 714 pts

much of vitamin A

about 8 years ago

:)

JMo has a question about the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 10 · 411 pts

Does eggplant count as a bright vegetable. It’s dark, but not green. If not, I don’t deserve my fruit. Do carrots count? Technically they’re roots. I love eggplant and carrots!

about 8 years ago

:)

Brian_ehv has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.half.16 9 · 1,890 pts

carrots are doing the trick

about 8 years ago

:)

NathalieKw has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 12 · 808 pts

mix the vegetables with fruit to make the taste better

:) juniorcasemiro
over 8 years ago

Add some salad sauce too :)

over 8 years ago

:)

samuraicraneone has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 18 · 6,609 pts

lots of water and cabbage help in the toilet deparyment haha

over 8 years ago

:)

aipf76 has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.half.16 8 · 478 pts

eat the grass

over 8 years ago

:)

dolyiqbal has a question about the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 11 · 3,319 pts

kacang wijen termasuk sayur ?

:) anggijumper
over 8 years ago

artikel anda sangat berguna bagi nusa dan bangsa

:) dolyiqbal
over 8 years ago

siiippp

:) t7andra
over 8 years ago

Maaf ku terpaksa begini ….

:) dolyiqbal
over 8 years ago

harus begini jadinya

:) anggijumper
over 8 years ago

i like the way you move

:) dolyiqbal
over 8 years ago

begadang yuk

:) kokopratama
over 8 years ago

memang begini adanya …

:) adeku
over 8 years ago

hebat banget ,..pasti karena si anu itu ya?
sangaddd luarrr biasaaa…..:)
ini adalah fenomena yg selalu di kenang dari masa ke masa,..alangkah indahnya,…canggih deh pokonya mah,..

:) anggijumper
over 8 years ago

wow, anu nya mantab

:) vicky
over 8 years ago

Halo man teman ….

:) garonk
over 8 years ago

Ceck Baby Ceck _

over 8 years ago

:)

kakak has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 10 · 2,661 pts

6. Wanita yang Menghormati Kekasihnyai
Ini hal yang penting. Pria senang punya
pacar yang menghormati dan menghargainya
sebagai lelaki. Intinya, dia adalah
wanita yang selalu mendengarkan Anda
walaupun ia tak selalu setuju dengan
pendapat dan pemikiran Anda. Dan
tentunya ia juga tak pernah lelah berada
disisi Anda ketika saling membutuhkan.
Pacar yang baik tak akan melecehkan atau
membuat Anda malu di depan teman-teman
ataupun keluarga dan selalu membicarakan
masalah pribadi hanya untuk kalian
berdua saja.

:) anggijumper
over 8 years ago

ajiibbb artikelnya

:) niatjandra
over 8 years ago

Itu aku juga setuju

:) anggijumper
over 8 years ago

angkat tangan

:) dolyiqbal
over 8 years ago

angkat kaki

:) garonk
over 8 years ago

angkat celana

:) anggijumper
over 8 years ago

behahahahaha

:) t7andra
over 8 years ago

Maaf aku terpaksa begini ….

over 8 years ago

:)

mega has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 10 · 1,107 pts

so fresh :D

over 8 years ago

:)

adeku has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 101 · 9,442 pts

Diet and Prevention of Osteoporosis

  • Calcium is the basic element in bone generation. Adequate absorption is important throughout our lives. It is especially important during adolescence, pregnancy and breast feeding because calcium needs tend to be highest at these times. Dairy products including milk, cheese and yogurt can be good sources of calcium for our bodies. Certain calcium added foods, such as green vegetables and nuts can be other sources of calcium. If dietary intake of calcium is inadequate, calcium supplements bought over the counter can be considered as an additional source.
  • Vitamin D is essential to calcium absorption. Our bodies can produce vitamin D through sunlight exposure. However, excessive sunlight exposure can increase the risk of skin cancer. We can absorb vitamin D from certain foods such as milk, liver, oily fish and egg yolk. Vitamin D supplements can be yet another source of vitamin D.
:) anggijumper
over 8 years ago

i love terong ungu..!!!

:) adeku
over 8 years ago

Rujak buah khas Indonesia terdiri dari irisan berbagai macam buah-buahan tropis seperti jambu air (apel air), nanas , mentah mangga , bengkoang (Bengkuang), ketimun , kedondong , dan ubi jalar merah mentah ( ubi jalar ). Sometimes Malang variants of green apple , belimbing , and jeruk Bali ( pomelo ) are added. Kadang-kadang Malang varian apel hijau , belimbing , dan jeruk Bali ( pomelo ) ditambahkan. The sweet and spicy-hot bumbu rujak dressing is made of water, gula jawa (palm sugar), asem jawa (tamarind), ground sauteed peanuts , terasi (shrimp paste), salt, bird’s eye chili, and red chili . Yang pedas-panas bumbu rujak dan manis saus terbuat dari air, gula DKI (gula aren), DKI asem (asam), tanah ditumis kacang tanah , terasi (pasta udang), garam,’s mata burung cabe, dan merah cabai . All of the fruits are sliced to bite-size, and put in the dish. Semua buah-buahan yang diiris menggigit-ukuran, dan dimasukkan ke dalam piring. The bumbu rujak or thick sweet spicy rujak dressing is poured on the fruit slices. The bumbu rujak atau rujak manis pedas saus kental dituangkan pada irisan buah. An addition of sambal garam powder (simple mixture of salt and ground red chilli) is put on side as the alternative for those who love a salty taste for their rujak. Penambahan serbuk garam sambal (campuran sederhana dari tanah garam dan cabe merah) diletakkan di sisi sebagai alternatif bagi mereka yang mencintai rasa asin untuk rujak mereka.

:) t7andra
over 8 years ago

Don’t push yourself

:) t7andra
over 8 years ago

Maaf aku terpaksa begini ….

over 8 years ago

:)

WartegJumper has a question about the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 14 · 1,848 pts

Tentang Warteg

Warung tegal pada awalnya banyak dikelola oleh masyarakat dari tiga desa di Tegal yaitu warga desa Sidapurna, Sidakaton & Krandon, Kecamatan Dukuhturi Kabupaten Tegal. Mereka mengelola warung tegal secara bergiliran (antar keluarga dalam satu ikatan famili) setiap 3 s/d 4 bulan. Yang tidak mendapat giliran mengelola warung biasanya bertani di kampung halamannya. Pengelola warung tegal di Jakarta yang asli orang Tegal biasanya tergabung dalam Koperasi Warung Tegal, yang populer dengan singkatan Kowarteg. Kowarteg hingga saat ini masih kediketuai oleh Sastoro.

:) adeku
over 8 years ago

wah canggih ya

over 8 years ago

:)

adeku has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 101 · 9,442 pts

Hope is itself a species of happiness, and perhaps, the chief happiness which this world affords.

:) t7andra
over 8 years ago
I like this kind of words
:) adeku
over 8 years ago

I’m at NBC Studio 1A – Today Show (Rockefeller Plaza, 48th-49th Street and 5th-6th Avenue, New York) w/ 65 others. http://4sq.com/870jrR

over 8 years ago

:)

pomster has a question about the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 10 · 681 pts

should we drink vegetable drink everyday and how’s it happen

over 8 years ago

:)

adeku has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 101 · 9,442 pts

A man too busy to take care of his health is like a mechanic too busy to take care of his tools

over 8 years ago

:)

baiueo has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 12 · 5,853 pts

sangat di anjurkan

:) ayah
over 8 years ago

seterang patromak kalo perlu

:) ferico666
over 8 years ago

setinggi menara patromak juga kalo perlu

:) kakak
over 8 years ago

hadiahnya dari om dodol juga ntar dikasih,..tenang aja :) pokoknya ++ deh…:p

:) adeku
over 8 years ago

@non: masa sih?

:) ayah
over 8 years ago

@DD > iya dong

over 8 years ago

:)

baiueo has a question about the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 12 · 5,853 pts

7. Kalo “kotak Hitam (black box)” di pesawat itu tidak bisa hancur, kenapa mereka nggak bikin seluruh pesawat dari bahan yang sama?

over 8 years ago

:)

baiueo has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 12 · 5,853 pts

Resep Soto Betawi Spesial
soto betawiSoto Betawi memang memiliki rasa yang sangat menggoda, tetapi tidak semua orang bisa membuatnya. Berikut ini akan kami ungkapkan rahasia kelezatan Resep Soto Betawi.

Bahan yang diperlukan:
500 gram daging sapi.
1/2 butir Kelapa, parut dan ambil santannya (santan kental).
3 Butir Telur rebus.
3 Buah Kentang rebus.
2 Buah Tomat ukuran sedang.
Jeruk Nipis secukupnya
Bawang Goreng secukupnya.
1 batang Daun Bawang iris kecil-kecil.
1 ruas Lengkuas
Batang Sereh, memarkan
3 lembar Daun Jeruk
Garam, gula secukupnya

Bumbu yang dihaluskan:
5 Siung Bawang merah
3 Siung Bawang Putih
5 Buah Kemiri
1 cm Kunyit, bakar sebentar untuk mengeluarkan aromanya
1cm Jahe

Cara memasak:
1. Rebus daging sapi dalam 2 lt air sampai empuk, kemudian potong daging sesuai dengan selera, disarankan untuk memotongnya dengan ukuran dadu. Jangan buang kaldunya.
2. Panaskan sedikit minyak, kemudian setelah panas tumis bumbu yang telah dihaluskan sampai mengeluarkan aroma yang harum. Setelah harum masukan daging yang telah dipotong-potong sebelumnya.
3. Aduk-aduk sampai rata kemudian tambahkan lengkuas, daun jeruk, sereh, dan yang terakhir garam dan gula.
4. Masukkan tumisan bumbu dan daging tersebut ke dalam kaldu rebusan daging. Kemudian tambahkan santan kental dan aduk sesekali. 5. Masak sampai daging empuk dan kuah sedikit menyusut.

Cara penyajian:
Dalam mangkok saji isikan dengan telur rebus iris, kentang rebus iris, dan tomat iris. Tambahkan daging dan kuah soto kemudian taburi daun bawang, bawang merah goreng, dan berikan sedikit air jeruk nipis sesuai dengan selera. Jika suka, Anda bisa menambahkan taburan emping melinjo.

Sambal Soto Betawi:
Sambal yang digunakan bisa apa saja sesuai dengan selera. Namun rekomendasi resep sambal untuk soto betawi sebagai berikut:
5 Buah Cabe Merah besar di goreng, haluskan cabe merah tersebut kemudian beri sedikit garam dan tambahkan sedikit kuah soto.

:) goittotge
over 8 years ago

Was it really necessary to spam this much? Three pages of only your updates? Seriously?

:) SmallestForest
over 7 years ago

anyone can see it’s a recipe for vegetables

over 8 years ago

:)

bunda has a tip for the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 13 · 2,495 pts

Good for ur heart?

:) adeku
over 8 years ago

perlu bgt

:) godjesrahadi
over 8 years ago

lets do it :) go go go

:) magnum
over 8 years ago

Meski pria dikenal selalu berpikir secara logika, ada beberapa hal yang sering dipercaya oleh kaum pria, termasuk melihat payudara wanita bisa menyehatkan pria. Benarkah demikian? Ini adalah salah satu kepercayaan yang sering melekat di otak pria. Hal ini biasanya dipercaya dari zaman kakek hingga ke cucu-cucunya kelak. Dan hingga sekarang masih banyak pria yang percaya bahwa rahasia hidup panjang dan sehat adalah melirik ke belahan dada wanita secara teratur.

over 8 years ago

:)

ayah has a question about the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 13 · 3,836 pts

if the color is shocking pink. sould i take it??

:) adeku
over 8 years ago

" Satu – satunya cara untuk menjaga kesehatan adalah
makan apa yang tidak anda inginkan,
minum yang anda tidak sukai,
dan lakukan apa yang tidak anda senangi "

:) ayah
over 8 years ago

berarti g boleh pacaran dong :(

:) Nino
over 8 years ago

hubungan nya shocking pink dengan cara menjaga kesehatan dan pacaran apa ya? -_-a

:) ayah
over 8 years ago

kalo sayuran nya soking ping gimana? boleh dimakan engga?
sisanya aku salah baca :D maapkan

:) Nino
over 8 years ago

dimaafkan jangan diulangi lagi ya

:) ayah
over 8 years ago

hehehe iya om

:) Nino
over 8 years ago

baiklah kalau begitu…ayo cepat…mau hujan *iklan cet tembok

:) magnum
over 8 years ago

Mimpi Berhubungan Seks Dengan Orang dari masa lalu
Memimpikan seseorang dari masa lalu? Hal ini menunjukkan bahwa hubungan yang dijalani saat ini memberikan kilas balik emosional pada hubungan sebelumnya, atau lebih sederhananya, hubungan yang dijalani saat ini mirip dengan hubungan masa lalu.

Hal ini merupakan memori cinta yang kembali melintas saat Anda mulai dekat dengan seseorang. Jika memori tersebut buruk, ada kemungkinan Anda akan mengalami hal yang sama dengan masa lalu. Namun jika memori tersebut indah, mengapa tidak mencoba untuk memastikannya?

over 8 years ago

:)

eienspeed has a question about the Eat bright vegetables rule.

Heart.full.16 11 · 8,976 pts

Emang kalo sayur ga warna cerah selalu ga bagus ya?

:) ferico666
over 8 years ago

yang penting berserat… :D

:) adeku
over 8 years ago

mungkin maksudnya yang fresh,..gak layu,…CMIIW :)

:) ayah
over 8 years ago

brokoli

:) magnum
over 8 years ago

Meski pria dikenal selalu berpikir secara logika, ada beberapa hal yang sering dipercaya oleh kaum pria, termasuk melihat payudara wanita bisa menyehatkan pria. Benarkah demikian? Ini adalah salah satu kepercayaan yang sering melekat di otak pria. Hal ini biasanya dipercaya dari zaman kakek hingga ke cucu-cucunya kelak. Dan hingga sekarang masih banyak pria yang percaya bahwa rahasia hidup panjang dan sehat adalah melirik ke belahan dada wanita secara teratur.

over 8 years ago